Üçer: Gürpınar'daki öğrenci yurdu neden yıkıldı?

HDP Van Milletvekili Özdal Üçer Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın yanıtlaması üzerine verdiği soru önergesinde, Van’ın Gürpınar ilçesinde 2000 yılında faaliyete geçen Gürpınar Lisesi Öğrenci Yurdu’nun 2011’deki depremden önce büyük bir tadilata tabi tutulduğunu hatırlattı.

Üçer: Gürpınar'daki öğrenci yurdu neden yıkıldı?
HDP Van Milletvekili Özdal Üçer, Van’ın Gürpınar ilçesinde 2000 yılında faaliyete geçen ve 2011 yılında yaşanan deprem öncesinde büyük bir tadilattan geçirilen, depremde herhangi bir hasar görmeyen Gürpınar Lisesi Öğrenci Yurdu’nun yıkıma tabi tutulmasının ilçede her iki durumda da iktidara yakın bazı kesimleri zenginleştirdiği endişesini yarattığını belirtti. Öğrencilerin ilçe halkının çok zor şartlar altında yaptırdığı taziye evlerine yerleştirildiğini de ifade eden Üçer, başta Milli Eğitim Müdürü olmak üzere, okul müdürü, ilçe müftüsü ve köy/mahalle cami imamlarının işbirliği içinde yürütmüş olduğu bu yapılanmanın öğrencileri cemaate yönlendirdiğini de kaydetti.


HDP Van Milletvekili Özdal Üçer Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın yanıtlaması üzerine verdiği soru önergesinde, Van’ın Gürpınar ilçesinde 2000 yılında faaliyete geçen Gürpınar Lisesi Öğrenci Yurdu’nun 2011’deki depremden önce büyük bir tadilata tabi tutulduğunu hatırlattı. Bu binanın henüz 10’uncu yılını tamamlamadan bu kadar kapsamlı bir tadilata tabi tutulmasının ilçede yaratmış olduğu endişelerin henüz tazeliğini koruduğunu da vurgulayan Üçer, “Depremlerden hemen sonra (herhangi bir hasar durumu olmadığı halde) ismi Van-Et Çok Programlı Liseye dönüştürülen okulun yurdunun yıkıma tabi tutulması var olan endişeleri haklı çıkarmıştır. Söz konusu endişeler, her iki durumda da iktidara yakın bazı kesimlerin zenginleştirildiği yönündedir.

Üstelik gelişmeler bununla da sınırlı değildir. Yurt yıkıldıktan sonra öğrencilerin barınma için yönlendirildiği yerler; güdülen amacın iktidara yakın kesimlerin sadece ekonomik yönden zenginleşmesine hizmet etmediğini göstermektedir. Bu öğrenciler, birçok mahallede ve köylerde, halkın kendi imkanları ile yaptığı taziye evleri ile yine kısmen müftülük tarafından yapılan taziye evlerine yerleştirilmiştir” dedi.

Gürpınar’da halkın çok zor şartlarda kedi olanakları ile yaptırdığı bu evlerin, halkın görüş ve onayı olmadan bizzat devlet eliyle cemaat evlerine dönüştürüldüğünü vurgulayan Üçer, başta Milli Eğitim Müdürü olmak üzere, okul müdürü, ilçe müftüsü ve köy/mahalle cami imamlarının işbirliği içinde yürütmüş olduğu bu yapılanmanın öğrencileri cemaate yönlendirdiğini de kaydetti.

Soru önergesinde öğrencilerin yerleştirildiği bu evlere İşkur aracılığıyla personel görevlendirilmesi yapıldığına da soru önergesinde yer veren Üçer, “Bu personellerin önemli bir kısmı yukarıda ifade edilen kesimlerle akrabalık bağı içinde olan kişilerdir” dedi.

Üçer’in soru önergesinde şu sorular yer aldı:

-Söz konusu öğrenci yurdunun henüz 10 yılını tamamlamadan kapsamlı bir tadilata tutulması hangi gerekçeyle açıklanabilir? Bu kadar kısa süre içerisinde böyle bir işleme tabi tutulduysa; binada ne tür yapısal bozukluklar oluşmuştur?

-Tadilat kararı hangi birim tarafından verilmiştir? Tadilatı zorunlu kılacak etüt çalışmaları yapılmış mıdır? Yapılmışsa bu çalışmaların sonuçları nelerdir?

-Tadilat işi hangi firmaya hangi fiyatla verilmiştir? İhale yapılmış mıdır? Yapılmışsa hangi usulle yapılmıştır ve ihaleye kaç firma girmiştir?

-Tadilattan kısa bir süre sonra bina ile ilgili yıkım kararı neden verilmiştir? Yapılan büyük tadilat neden yeterli gelmemiştir?

-Yıkım kararı hangi birim tarafından verilmiştir? Yıkımı zorunlu kılacak etüt çalışmaları yapılmış mıdır? Yapılmışsa bu çalışmaların sonuçları nelerdir?

-Yıkım kararı doğru olsa bile; bu işleme başvurma yolu, neden tadilattan önce düşünülmemiştir?

-Bina boşaltılmadan önce, yurtta kalan öğrenciler için güven içinde kalacakları yer planlaması neden yapılmamış ve öğrenciler taziye evlerinde kalmak zorunda bırakılmıştır? Bu sorumluluk kime aittir?

-Gürpınar halkı tarafından; ‘‘bunun bilinçli bir politikanın ürünü olduğu’’ şeklinde ifade edilen bu durum hakkında ne düşünmektesiniz? İlçe Milli Eğitim Bürokratlarının görevi; (öğrencilerin okumalarını sağlamaktan ziyade) cemaatlere adam kazandırmak mıdır?

-Taziye evlerinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından (İşkur vasıtasıyla ya da diğer şekillerde) taziye evlerinde personel görevlendirmesi yapılmış mıdır? Yapılmışsa bu kişiler kimlerdir?

-Yeni yurt binası ne zaman yapılacaktır? Konu ile ilgili nasıl bir çalışma yürütülmektedir?

Güncelleme Tarihi: 14 Temmuz 2014, 11:49
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER