Times: Erdoğan'ın gafları rakiplerini güçlendiriyor

İngiliz gazetesi The Times, Türkiye'deki erken seçimleri değerlendirdi. Haberde, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın 'her gün yeni bir gaf yaparak muhalefetin elini güçlendirdiği' görüşüne yer verildi. Gazeteye konuşan bir uzman, "Erdoğan 24 yıl sonra ilk kez yeni bir pazarlama ekibiyle çalışıyor ve çatlaklar kendini göstermeye başladı" dedi.

Times: Erdoğan'ın gafları rakiplerini güçlendiriyor
İngiliz gazetesi The Times gazetesi, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın seçimler yaklaşırken ‘her gün yeni bir gaf yaparak muhalefetin elini güçlendirdiğini’ öne sürdü. Times’a konuşan uzmanlar ise 24 yıllık sağ kolu Erol Olçok’un darbe girişiminde hayatını kaybetmesi sonrası “Erdoğan markasının çöktüğü” yorumunu yaptı.


Hannah Lucinda Smith imzalı haberde, “Erdoğan’ın medya üzerindeki tam kontrolüne rağmen rakiplerinin gölgesinde kaldığı” görüşüne yer verildi. Times’ın yazısı şu ifadelerle devam ediyor:

“Cumhurbaşkanı Erdoğan gibi bir popülizm ustasının böylesine ahenksiz bir seçim kampanyası yürütüyor olması şaşırtıcı. Erdoğan Diyarbakır mitinginde sözlerini unutmuş gibiydi. Londra’da yatırımcılara yaptığı vahim konuşmalar liranın ani düşüşüyle sonuçlandı. Taksicileri hoşnut etmek için Uber’i yasaklayarak şehirli seçmenleri yabancılaştırdı.”

‘AKM FOTOĞRAFLARI KIYAMET SONRASI ENKAZ GİBİYDİ’

Yazı, Erdoğan’ın yıkılan Atatürk Kültür Merkezi’nin (AKM) enkazı ve inşaatı süren Taksim Cami’yi ziyaretinden izlenimlerle başlıyor. Erdoğan’ın burada vatandaşlarla çektirdiği fotoğraflar medyaya yansımış, bazı sanatçılar da ziyarete eşlik etmişti. Times’ın izlenimleri şu ifadelerle devam etti:“Cumhurbaşkanı Erdoğan iri yarı güvenlik görevlileri eşliğinde, kıyamet sonrasını andıran enkazı inceliyor. Burada çarpıcı bir fotoğraf karesi vermek istese de umduğu etkiyi yaratamıyor. Ziyaret Gezi protestolarının 5. yılına denk geliyor. AKM, protestocular için bir totem heykeli gibiydi ve yerine yapılacak yeni opera binası, bu yıkıma bakınca kültürel ve siyasi bir dönüşüm gören Türklerin öfkesini geçiştiremiyor.”

‘İNCE VE AKŞENER DİKKAT ÇEKİYOR’

Seçim sonuçlarının hem Erdoğan hem de Türkiye için kritik bir kavşak olduğu belirtilen yazıda şu ifadelere yer verildi: “Medya üzerinde neredeyse tam kontrol sağlayan Erdoğan, yine de rakiplerinin gölgesinde kalıyor. Seküler aday Muharrem İnce Erdoğan’ınkiyle boy ölçüşen bir ince mizah ve karizmaya sahip. Cazibeli milliyetçi aday Meral Akşener ise Google’da cumhurbaşkanlığı sarayından bir dizi bedava oda ilanı verdi ve internet kullanıcıları AK Parti’yi arattığında karşılarına çıkıyor.”

‘OLÇOK’UN ÖLÜMÜ ERDOĞAN MARKASINA ZARAR VERDİ’ İDDİASI

Times’ın haberine göre uzmanlar Erdoğan’ın kalemşoru Erol Olçok’un hayatını kaybetmesinin, “markasının çökmesinde” etkili olduğu görüşünü de dile getirdi: “Erdoğan 24 yıl sonra ilk kez yeni bir pazarlama ekibiyle çalışıyor ve çatlaklar kendini göstermeye başladı. Geçtiğimiz yıllarda Olçok’un danışmanlığında ona yoğun destek kazandıran iğneleyici tarz, şimdi aleyhine işliyor gibi. AKM’den arda kalanların fotoğrafı, Türklere Cumhuriyet’in kurucu ilkelerinden ne kadar uzaklaştığını hatırlatmaktan öteye gidemedi.”

Olçok, İstanbul Belediye Başkanlığı döneminden itibaren Erdoğan’ın siyasi kariyerinde yön çizmiş bir isim. Yazı, AKP’nin 2010-2015 yılları arasındaki seçim kampanyasına strateji danışmanlığı yapan Atılgan Bayratkar’ın şu sözleriyle son buldu: “Türk milleti yaralarını sarmak istiyor. Kampanyanın, daha geniş kesimlere seslenmek için daha yumuşak ve kapsayıcı bir dokunuşa ihtiyacı vardı.” (BBC Türkçe)

Güncelleme Tarihi: 12 Haziran 2018, 13:56
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER