Çınar Kaymakamlığı bir ilke imza attı

Diyarbakır 3. Bölge İdare Mahkemesi, Çınar İlçe Kaymakamlığı’nın şikayeti üzerine, Çınar Belediyesi'nin eşbaşkanlık uygulamasının iptali istemi ile dava açtı.

Çınar Kaymakamlığı bir ilke imza attı
Diyarbakır 3. Bölge İdare Mahkemesi, Çınar İlçe Kaymakamlığı’nın şikayeti üzerine, Çınar Belediyesi’nin eşbaşkanlık uygulamasının iptali istemi ile dava açtı.


Çınar Kaymakamlığı, Çınar Belediyesinin Eşbaşkanlık sisteminin iptali için Diyarbakır 3. Bölge İdare Mahkemesi’nde dava açtı. Kaymakamlık, Çınar Belediye Meclisi’nin 4 Ağustos 2014 tarihinde 2014/22 sayılı kararla kabul edilen ‘Eşbaşkanlık Çalışma Yönetmeliği’ kapsamında uyguladığı ‘Eşbaşkanlık’ sisteminin iptali, uygulamanın durdurulması ve kararı alan meclis üyeleri ile belediye Eşbaşkanlarının hapis cezasıyla cezalandırılmalarını istedi.

‘YÖNETMELİK ANAYASA’YA AYKIRI’

Diyarbakır 3. İdare Mahkemesi’nde açılan davada, Kaymakamlık, belediye meclisinin aldığı kararın Anayasal ve yasal dayanaktan yoksun olduğunu illeri sürdü. Kaymakamlık iptal istemini Anayasa’nın 124 ve 127’inci maddelere dayandırdı. Kaymakamlık çıkartılan yönetmeliğin Anayasa’nın 124’üncü maddesindeki belirtilen “Kamu tüzel kişiliklerin çıkardığı yönetmeliklerin kanun ve tüzüklere aykırı olmaması gerekti” hükmüne aykırı olduğunu, Anayasa’nın ‘Mahalli İdareler’ başlıklı 127’nci maddesindeki “Mahalli idarelerin seçilmiş organlarının, organlık sıfatını kazanmalarına ilişkin itirazların çözümü ve kaybetmeleri konusundaki denetim yargı yolu ile olur” hükmü ile bağdaşmadığını öne sürdü.

‘MAHALLİ İDARELER VE SİYASİ PARTİ KANUNUNA AYKIRI’

Yönetmeliğin iptali isteminde kanuni dayanaklar da öne süren Kaymakamlık, çıkarılan Eşbaşkanlık Yönetmeliği’nin “Mahalli İdareler ve Siyasi Partiler Kanununa aykırı” olduğu savundu. Kaymakamlık iptal isteminde, 2820 sayılı Siyasi Partiler Kanunu’nun “Sadece siyasi partileri kapsadığı”, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun ‘Amaç’ başlıklı birinci maddesi ile aynı kanunun ‘Tanımlar’ başlıklı 3’ünci maddesinin (b) bendinde, Belediye organları: Belediye meclisini, belediye encümenini, belediye başkanını ifade eder” şeklinde ifade edildiğini gerekçelerini öne sürdü.

Belediye Eşbaşkanlık sisteminin usulsüz olduğunu savunan Çınar Kaymakamlığı, eşbaşkanlık döneminde yapılan işlemlerin hukuken geçersiz sayılacağını savunarak, iptal işleminin gecikmesi durumunda kamu yararına olmayan ve belediyenin zararına sebep olabileceğini öne sürdü.

Kaymakamlığın itirazını değerlendiren Diyarbakır 3. İdare Mahkemesi, dava konusu işlemin dayanağını oluşturan tüm belge ve bilgileri içeren işlem dosyası aslının veya onaylı ve okunaklı bir örneği ile dava konusu ‘Belediye Eşbaşkanları Çalışma Yönetmeliği’nin gönderilmesinin istenmesine karar verdi.

Mahkemenin 30 gün içinde kararını açıklaması bekleniyor. 

Güncelleme Tarihi: 27 Ağustos 2014, 08:18
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER